شیر مادر، بهترین و کامل ترین غذا تا 6 ماهگی

241 ١٣:٣٦ ب.ظ

اکرم موسوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: بهترین و کامل ترین غذا تا 6 ماهگی کودک، شیر مادر است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر اکرم موسوی گفت: هیچ نوع تغذیه ای برای کودک بهتر و کامل تر از شیر مادر نیست و بهتر است مادران برای حفظ سلامت و آرامش فرزند خود برای شیردهی موفق تلاش کنند.

دکتر موسوی با بیان این که نخستین شیردهی بهتر است در اتاق زایمان، پس از خشک کردن نوزاد و در تماس پوست به پوست با مادر انجام شود، گفت: طول مدت و فواصل شیر خوردن باید مطابق با میل و دلخواه شیرخوار باشد.

وی تاکید کرد: از تنظیم برنامه دقیق برای شیر دادن فرزند خود به شدت خودداری کنید تا شیرخوار بر حسب نیاز و گرسنگی در هر ساعت که تمایل دارد با شیر مادر تغذیه شود.

این عضو هیات علمی، شاخص ناکافی بودن شیر در ماه های نخست پس از تولد را افزایش وزن کمتر از 500 گرم در ماه اعلام کرد و اظهار داشت: کمتر از 6 پوشک خیس در 24 ساعت نیز در شیرخوارانی که فقط از شیر مادر تغذیه می شوند، ممکن است نشانه کافی نبودن شیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مکیدن صحیح و مکرر در حفظ تداوم و افزایش شیر مادر تاثیر به سزایی دارد و اگر این عمل به خوبی انجام نشود، از میزان شیر مادر کاسته می شود.